מבוא: איך עושים שיווק ופרסום לעסק

שיווק הוא תהליך של קידום, מכירה והפצה של מוצרים או שירותים. אסטרטגיות שיווק משמשות כדי למשוך לקוחות ולשמר אותם למערכות יחסים ארוכות טווח עם החברה.

בשלב הראשוני – הכל מתחיל במחקר. מחקר שוק כולל הבנת הצרכים והרצונות של השוק וכהל היעד שלך, וכאן בדיוק מסתתרת החוזקה העיקרית של שיווק דיגיטלי, שכן הוא מאפשר לכם לקבל משובים ישירים על כל פעולה שתעשו, וכך תרכשו ידע שיעזור לכם להשתפר.

שיווק דיגיטלי הוא אחת מצורות השיווק הפופולריות ביותר כיום מכיוון שהוא מגיע לכל כך הרבה אנשים בו זמנית ובמחיר מצחיק לעומת שיווק בשלטי חוצות או בטלויזיה.

החשיבות של שיווק ופרסום עסקי

הצעד הראשון בשיווק הוא להעריך את שוק היעד של העסק שלך, אשר יקבע באיזה סוג פרסום עליך להשתמש (כלומר, מדיה חברתית, רדיו, טלוויזיה) וכמה עליך להוציא עליו. לאחר הערכת שוק היעד שלך, אתה צריך להבין איזה מסר אתה רוצה להעביר  לגבי החברה או המוצר שלך.

כשאתם מפתחים מסר לחברה או למוצר שלכם, חשבו מיהו קהל היעד שלכם ומה הם היו רוצים לדעת עליו – זה יעזור לכם להדריך אתכם בפיתוח מסר אפקטיבי.

ראשית ערכו סקר

מחקר שוק הוא תהליך איסוף נתונים על לקוחות פוטנציאליים וצרכיהם על מנת ליצור אסטרטגיה שיווקית שתהיה האפקטיבית ביותר עבורם. סקר הוא דרך מהירה לאסוף מידע מהלקוחות הנוכחיים שלך על החוויה שלהם עם המוצרים או השירותים שלך.

תוכלו גם ליסקור את הלקוחות והמוצרים של המתחרים שלכם, כך תוכלו להריוח מידע כבר ממי שכבר עשה זאת.

כיצד לבחור את אסטרטגיית השיווק המתאימה לכם ביותר?

שיווק ופרסום הוא תהליך של העברת הערך של מוצר או שירות ללקוחות. מדובר על החלטה כיצד להעביר את המסר שלך, באילו ערוצים להשתמש ובאילו סוגי ערוצים.

נניח ואתם מחפשים דרכים לשווק את המוצר שלכם, במקרה כזה כדי לכם להכיר את כל האפשרויות בעומדות לרשותכם.

-פרסום אורגני וממומן ברשתות החברתיות

– מודעות מודפסות

-מאמרים שתכתבו 

– מיילים שתשלחו לרשימת התפוצה שלכם.

– פרסום ברשתות חברתיות

– פרסום בטלוויזיה, עיתונים, מגזינים, אינטרנט וכו'.

– קופונים והנחות ללקוחות לרכישת מוצרים מהחנות שלך

– הצע דוגמאות חינם ללקוחות או ללקוחות פוטנציאליים

כמובן שלבחור אחד ולהתמקד בו לא עובד, כדא שאסטרטגית הפרסום תהיה  מורכבת מכמה אלמנטים יחד.

איך לשווק את העסק שלך באינטרנט

שוק שיווק העסקים באינטרנט צומח ומתפתח במהירות עתק, לכן כדאי לכם להשקיע בלמידת התחום, כיוון ששם יכול להסתתר נתח שוק משמעותי שאפילו לא ידעתם עליו.

שיווק באינטרנט בבסיסו הוא פרסום המוצר או השירות, ברשתות חברתיות, באמצעות באנרים באתרים. או באמצעות שליחת מיילים ישירים ללקוחות פוטנציאליים, לעניינם ולהביאם לאתר שלכם שם בעזרת טקסט, סרטונים ותמונות תוכלו להעביר אותם מסע לקוח ולשכנע אותם שאתם הפיתרון.