על ידי תיקון ותיקון נזילות מים בבית, בעלי בתים יכולים לחסוך עד 10 אחוזים בחשבון המים שלהם. הסוגים הנפוצים ביותר של נזילות בבתים הם דשי שירותים שחוקים, ברזים נוטפים ושסתומים דולפים אחרים. סוג נזילה זה קל לתיקון, דורש מעט כלים וחומרה ומשלם את עצמו באמצעות חיסכון במים.

לפני שאתה מחפש דליפות בביתך, עליך לקבוע אם אתה זורם מים ולזהות את מקור הנזילה. התבוננות במד המים שלך תתן לך תשובה סופית אם אתה חושד בדליפה.

שסתום הסגירה של צינור המים הראשי של ביתכם נמצא בדרך כלל במרתף או בחדר השירות

שם צינור המים נכנס לבית. רוב מדי המים בעיר אוטווה ממוקמים במרתף או בסמוך אליו נמצא שסתום כיבוי המים הראשי. אם מד המים של הבית שלכם נמצא ליד סוג ביוב שמכסה את הרחוב באזור בו הטמפרטורה לא יורדת מתחת לקפוא, צינור המים הבא יוביל לבית.

בדוק את מדי המים שלך אחת הדרכים הטובות ביותר לקבוע אם יש לך נזילה בחלק מהצנרת שלך היא לבדוק את מדי המים שלך.

כבה את הברז וודא שמדיח הכלים או מכונת הכביסה אינם פועלים. אם ידוע לך מה מקור הנזילה, כבה את המים באזורים מסוימים. ברגע שזה קל, אתה יכול לכבות את המים מהאספקה הראשית.

איתור נזילה נכון

כדי לקבוע אם נזילה נגרמת על ידי מתקנים סניטריים לקויים, כבה את כל הברזים והמכשירים המשתמשים במים בביתך וציין את מספר מדידת המים על מד המים. אם צריכת המים עולה, זה סימן טוב שהנזילה נובעת מהצנרת הפנימית. שיטה זו יעילה במיוחד במשקי בית שבהם השירותים פועלים והברז מטפטף מכיוון שמד המים שלך מצביע על עלייה קטנה מהמספר המקורי שרשמת.

אם המונה אינו מכיל מים והמים אינם נובעים מגשם

השקיה או נגר, הדבר מעיד על צינור מים דולף. במקרה של נזילות קשות, מים מהאדמה יכולים לחלחל אל פני השטח בצינורות תת קרקעיים. נקודת המוצא הנפוצה ביותר לדליפת אספקת מים היא צינור הבולט מהקרקע ונכנס לבית.

אחת מדליפות המים המעצבנות ביותר

היא הרעש הנוטף התמידי שנראה בשעות הבוקר המוקדמות כשמנסים לישון. מקור נפוץ לדליפות במקלחת הוא איטום אמבטיה בניקוז האמבטיה או מתג הסבת מים למקלחת הגורם לנזילת מים מראש המקלחת. האיטום על רצפת האמבטיה או המקלחת שלך יכול להיות ישן ובלוי, ומים יכולים להיכנס למשטחי הרצפה שלך בכל פעם שאתה מתרחץ.

הדרך הטובה ביותר לקבוע אם קיימת נזילת מים בביתך

היא להיכנס ולכבות את מיכל המים הראשי של השסתום. גלאי נזילות הוא סמל צבעוני קטן על מטר או יד שמזיז נזילות מים ברחבי הבית. גם יתגלה נזילות ברדיאטור, אך אם אתה חושב שהן מגיעות ממישהו שמכבה את אספקת המים שלך, עדיף להתקשר לאינסטלטור כדי לפתור את הבעיה עבורך. אם אתה מגלה דליפה בצינור מים מפלסטיק או PVC או מפרק, החדשות הטובות הן שתוכל לתקן זאת בעצמך. זכור כי מים עוברים דרך ארוכה כאשר הם מטפטפים, כך שאם יש נזילה, עליך לוודא שאתה יודע מאיזה תרכובת היא מגיעה.

מדי לחות ומצלמות הדמיה תרמית הן שתי דוגמאות לציוד מתקדם שמשקמים משתמשים בו

כדי לאתר נזילות קיר מוסתרות. אם אתה רוצה עוד ראיות לדליפה נסתרת, אתה יכול לבדוק בעזרת מד המים שלך על ידי ביצוע השלבים הפשוטים הבאים. התחל עם אזור יבש כדי לגלות מאיפה המים מגיעים והאם מדובר בצינור דולף או חיבור צינור מים.

גלאי נזילות מים חכמים

מחוללים פלאים במעקב אחר צריכת המים בבתיכם על ידי גילוי ונזילות אזהרה. הידיעה מתי דפנות הקירות שלכם יכולה לחסוך זמן ניקוי ולהפחית את הסבירות לנזקי מים חמורים. — דליפות צינורות אינן רק לא נוחות, הן יכולות להוות סכנה ממשית לביתך.

דליפות מים עלולות לא רק לגרום לעליית חשבון המים שלך בגלל הבעיה הברורה שלך, אלא שהן יכולות גם לפגוע בביתך. לא משנה כמה קטנה נזילת מים, עדיין תצטרך לשלם עליה אם חשבון המים שלך ייפגע.

עקוב אחר הצעדים שלנו

כדי להעריך את הגורמים האפשריים לדליפות מים בבית, כיצד לבדוק נזילות ללא השפעה, איך לא לתקן נזילות, מתי להעסיק אינסטלטור וכמה לתקן. נזילות ביתיות מבזבזות יותר מטריליון ליטרים של מים בכל שנה, אז אנחנו מחפשים נזילות לתיקון טפטוף מדי שבוע. סמן את לוח השנה שלך לתיקון שבוע דליפה של 15 עד 21 במרץ 2021, וזכור שאם אתה מוצא ומתקן נזילה את הבית שלך כל שנה, אתה חוסך מים וכסף יקרים.

נזילות מים הן בעיות קטנות ומתגנבות שלעתים קרובות אינן מורגש

אך התוצאות יכולות להיות מפלצתיות. עבור משק הבית הממוצע, נזילות מהוות 10,000 ליטרים של מים מבוזבזים מדי שנה ועשרה אחוזים ממשקי הבית עם נזילות מבזבזים 90 ליטרים ומעלה ביום.

עובש נזק מבני וסיכונים חשמליים

הם רק חלק מהבעיות שמתרחשות כאשר לא מתקנים נזילות מים, מה שעלול להיות יקר. תיקונים לא זהירים עלולים לפגוע במערכת התברואה ולגרום לדליפת מים. לדוגמה, אתה יכול לפגוע בצנרת מים או בקירות אם תנסה לקדוח חור דרך קיר או מערכת חשמל.

נזילות צנרת אינן נדירות בבתים חדשים

וסביר להניח שבכל בית יהיה לפחות אחד. אפילו נזילות זעירות עלולות לגרום נזק לציוד, ניירות חשובים, רשומות, סחורות ואפילו למבנה הבניין עצמו. נזילות גגות עשויות להוות בעיה בנסיבות מסוימות, אך נזילות קשות מסופות או טל כבד יכולות לגרום נזק משמעותי למערכת שלך.

דליפה קלה בבריכת השחייה עלולה לגרום לנזק משמעותי ולהביא לחשבון מים עצום. ניתן לתקן נזילה ברדיאטור על ידי החלפת שסתום המילוי וצינור המים של משאבת הסירקולציה.