מבוא: מהו מבחן פסיכומטרי ומהם סוגי ההתאמות?

מבחן פסיכומטרי הוא הערכה פסיכולוגית המשמשת למדידת היכולות הקוגניטיביות של האדם, תכונות אישיות, תחומי עניין או מאפיינים אחרים.

מבחנים פסיכומטריים משמשים לעתים קרובות על ידי ארגונים להערכת עובדים פוטנציאליים. הם משמשים לעתים קרובות גם במסגרות חינוך ובריאות כדי להעריך את הצרכים של תלמידים או מטופלים.
בכדי לבדוק עוד מידע בנושא של הקלות בפסיכומטרי נא לבקר ב- mtml.co.il

ישנם שני סוגי התאמות שניתן לעשות עבור אנשים עם מוגבלות:

1) שינוי תוכן המבחן ו-2) מתן זמן נוסף לביצוע המבחן.

מבחנים פסיכומטריים משמשים למדידת היכולות המנטליות של האדם. ישנם סוגים שונים של מבחנים פסיכומטריים ויש צורך בהתאמות לכל סוג.

הסוג הנפוץ ביותר של מבחן פסיכומטרי הוא מבחן IQ, המודד את האינטליגנציה של האדם באמצעות שאלות המחייבות אותו לפתור בעיות. הסוגים האחרים של מבחנים פסיכומטריים מודדים היבטים שונים כמו תכונות אישיות, בריאות נפשית או התאמה לעבודות ספציפיות.

יש צורך בהתאמות בכל סוגי המבחנים הפסיכומטריים מכיוון שאולי יש להם שאלות הדורשות מיומנויות קריאה או כתיבה, או יכולת פיזית אחרת שלא כל אחד יכול לעשות בקלות.
למידע מורחב בתחום של סוגי התאמות בבחינה פסיכומטרית והקלות פסיכומטרי באפשרותך לגלוש לאתר mtml.co.il

מבוא למה אנחנו צריכים לחשוב על מקומות לינה לאנשים עם מוגבלויות

המילה "לינה" מתייחסת להתאמה של מצב, מצב או סביבה כדי להתאים לצרכים האישיים.

ישנם סוגים רבים ושונים של התאמות שניתן לבצע במבחן פסיכומטרי.

תוכנת טקסט לדיבור: זוהי התאמה לאנשים עם מוגבלות שאינם יודעים קרוא וכתוב. המחשב יקרא בקול את שאלות המבחן ואת תשובותיהן בקול שניתן להתאים כך שיישמע כמו כל שפה.

כמו כן, המחשב יכול לומר את ההוראות ולספק משוב על הצלחתך בכל שאלה.

מקום אירוח זה מועיל לאנשים המשתמשים בשפת הסימנים כאמצעי התקשורת העיקרי שלהם מכיוון שהוא מאפשר להם לתקשר מבלי להסתמך על מישהו אחר שאולי אינו יודע את שפת הסימנים.

ברייל:

התאמות בבחינה פסיכומטרית הכרחית לאנשים עם מוגבלות. ההתאמות נועדו לוודא שהבדיקה תהיה הוגנת ככל האפשר ושאינה מוטה כלפי כל אדם.

התאמות יכולות להיות כל דבר, החל בהתאמות פיזיות של סביבת הבדיקה, להארכת זמן, או אפילו שינויים בתוכן הבדיקה עצמה.

הנחיות לא מילוליות למבחנים פסיכומטריים

הנחיות לא מילוליות ניתנות לנבחן במהלך המבחן הפסיכומטרי. הנחיות אלו עוזרות לאדם לענות על השאלות בצורה שתואמת את המצופה. הנחיות לא מילוליות יכולות להיות בצורת תמונות, סמלים או מחוות.

ההנחיות הבלתי מילוליות נועדו להקל על אנשים המתקשים בקריאה ובכתיבה לגשת למבחן פסיכומטרי. הם גם מוודאים שאין אי בהירות בשאלות ובתשובות.

ישנם שלושה סוגי התאמות בבחינה פסיכומטרית. הסוג הראשון הוא ההנחיות הלא מילוליות. אלו הן הנחיות שתוכלו לראות ולפעול בהן מבלי שתצטרכו לקרוא אותן. הם עוזרים לך במבחן בכך שהם אומרים לך מה לעשות הלאה או איך לענות על שאלות.

סוג ההתאמות השני הוא ההנחיות הבלתי מילוליות למבחן פסיכומטרי. זה כאשר ישנן הוראות שאינך יכול לראות אך צריך לעקוב אחריהם כדי להצליח במבחן.

סוג ההתאמות השלישי הוא ההנחיות הבלתי מילוליות למבחן פסיכומטרי. זה כאשר יש הוראות מילוליות שהוקלטו והן מתנגנות אוטומטית כאשר יש צורך בהן בזמן הבדיקה

כולל תכונות נגישות באתר האינטרנט שלך ובכלים דיגיטליים

בחינות פסיכומטריות הן סוג של הערכה המשמשת למדידת מיומנויות ויכולות. ישנם סוגים רבים ושונים של בחינות פסיכומטריות שניתן להשתמש בהן למגוון מטרות. מאמר זה יעסוק בסוגים השונים של פסיכומטרי ולמה הם משמשים.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של בחינות פסיכומטריות: מבחנים אישיותיים, קוגניטיביים ומבחנים. מבחני אישיות מודדים את האופן שבו אנשים חושבים על עצמם ועל אחרים, את עמדותיהם, ערכיהם, תחומי העניין או האמונות שלהם. מבחנים קוגניטיביים מודדים אינטליגנציה או יכולות מנטליות כגון זיכרון או כישורי חשיבה. מבחני יכולת מודדים עד כמה אנשים מתפקדים במשימות ספציפיות כמו הבנת הנקרא או בעיות מתמטיקה.

הסוג הראשון הוא מבחני אישיות שנועדו להעריך את האופן שבו אנשים חושבים על עצמם ועל אחרים, עמדותיהם, ערכיהם, תחומי העניין או האמונות שלהם. הסוג השני הוא קוגניטיבי

מבחנים פסיכומטריים משמשים לעתים קרובות על ידי ארגונים כדי להעריך את התאמתו של אדם לתפקיד מסוים. עם זאת, רוב הבדיקות הללו אינן נגישות לבעלי מוגבלויות.

הצעד הראשון להבטיח שהמבחן הפסיכומטרי שלך יהיה נגיש הוא לוודא שהאתר והכלים הדיגיטליים שבהם אתה משתמש לניהול מבחנים אלו נגישים בעצמם. זה כולל לוודא שלכל התמונות יש טקסט חלופי, כך שלקויי ראייה אינם מהווים בעיה, כמו גם להבטיח שלכל התמונות יש טקסט חלופי המתאר את תוכנן או מטרתן.

השלב השני הוא לוודא שבבדיקה עצמה יש התאמות ללקויות כמו דיסלקציה או עיוורון צבעים. לדוגמה, אם אתה מציע בחירה של שלושה עטים בצבעים שונים לנבחנים שאינם יכולים לראות צבעים היטב, וודא כי